Provedbom mjera iz Programa ruralnog razvoja RH Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju otvorila je mogućnost podnošenja elektroničke prijave na natječaje preko mrežne aplikacije AGRONET (modul RURALNI RAZVOJ). Ista aplikacija već se 6 godina uspješno koristi za popunjavanje zahtjeva poljoprivrednika za izravnu potporu. Agencija je tako prije 6 godina za oko 100.000 poljoprivrednih gospodarstava izdala korisničko ime i zaporku pomoću koje pristupaju AGRONET-u i u modulu POLJOPRIVREDNO GOSPODARSTVO popunjavaju svoj godišnji zahtjev.
Od ove godine sličnu proceduru moraju proći i korisnici mjera ruralnog razvoja, bez obzira što su neki već korisnici izravne potpore, a prije dodjele korisničkog imena i zaporke moraju se prethodno upisati u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu.
Zahtjev za upis u Evidenciju predaje se elektronski preko poveznice AGRONET na web stranici Agencije. Dakle, ukoliko se žele prijaviti na mjere ruralnog razvoja korisnici izravne potpore također su obvezni registrirati se u Evidenciji, jer im se mora odobriti pristup modulu RURALNI RAZVOJ kojeg nemaju, bez obzira što će zadržati postojeće korisničko ime i zaporku koju već imaju za modul POLJOPRVREDNO GOSPODARSTVO.
Nakon što Agencija završi s obradom zahtjeva pojedinačnog korisnika za upis u Evidenciju (provede zahtjev kroz digitalnu pisarnicu, pregleda i verificira svu dokumentaciju: žiro račune, preslike osobnih iskaznica, izvatke iz pripadajućih registara i sl.) korisniku se odobrava pristup modulu RURALNI RAZVOJ te korisničko ime i lozinka, u slučaju kada korisnik nije upisan u Upisnik poljoprivrednika. Ukoliko u zahtjevu za upis u Evidenciju neki od dokumenata nije ispravan ili je neispravno učitan, npr. u preslici osobne iskaznice nedostaje poleđina ili se s preslike ne može iščitati ime osobe – zahtjev za upis u Evidenciju će se odbiti, a korisnik će morati ponoviti postupak predaje zahtjeva za Evidenciju.
Upis u Evidenciju omogućen je tijekom cijele godine, pa se još od rujna 2014. godine u Evidenciju mogu upisati svi potencijalni korisnici mjera ruralnog razvoja (bez obzira na to kada se i na koji natječaj žele prijaviti). Dakle, ako planirate postati korisnikom sredstava iz mjera Programa ruralnog razvoja RH slobodno se prijavite u Evidenciju odmah. Nemojte čekati zadnji rok natječaja da bi se evidentirali u bazu, jer tada se stvara veliki pritisak u uredima Agencije pa sustav radi otežano. Ipak, nikada se nije dogodilo da je istekao rok za prijavu na natječaj, a da Agencija nije upisala korisnika u Evidenciju i omogućila popunjavanje zahtjeva za potporu unutar modula RURALNI RAZVOJ. Čak i u situacijama kada je zahtjev za upis u Evidenciju stigao zadnji dan (ili noć) natječaja, naši su djelatnici obradili zahtjeve, izdali zaporke te omogućili svim korisnicima da pod jednakim uvjetima iskoriste svoje pravo na podnošenje zahtjeva za potporu.
Tek nakon upisa u Evidenciju, odobrenja pristupa modulu RURALNI RAZVOJ i prema potrebi dodjele korisničkog imena i zaporke (putem e-pošte), korisnik može započeti popunjavanje i podnošenje zahtjeva za potporu na natječaje iz mjera Programa ruralnog razvoja, ali i zahtjeva za odustajanje od potpore, za promjenu podataka te zahtjeve za isplatu. U zahtjev za potporu korisnik mora učitati brojne dokumente, ovisno o natječaju i mjerama, a učitavanje dokumenata, izmjenu istih ili brisanje, može raditi u razdoblju od objave natječaja pa sve do isteka roka natječaja, što u prosjeku iznosi dva mjeseca. Korisnici, dakle, imaju konstantan pristup svom zahtjevu i na njemu mogu raditi svakodnevno.
Onog trenutka kada završe s popunjavanjem zahtjeva, odnosno kada učitaju i provjere sve dokumente koje su učitali (kroz opciju Detalji ili Pregled sadržaja) tada podnose svoj zahtjev, ispisuju potvrdu o predanom zahtjevu koju potpisuju i šalju poštom Agenciji. Tek po zaprimanju pisane potvrde Agencija zahtjev za potporu tog podnositelja povezuje s barkodom iz AGRONET-a i zahtjev za potporu smatra podnesenim. U trenutku generiranja Potvrde o podnošenju zahtjeva u AGRONET-u, aplikacija zaključava zahtjev i zaključani sadržaj korisnici više ne mogu mijenjati (poput koverte koju su poslali poštom), ali ga mogu preuzeti i spremiti PDF formatu na svojem računalu. Dakle, kod predaje zahtjeva primjenjuje se ista analogija za elektroničku i papirnatu prijavu. Jednom kad pošalje kovertu, korisnik više nema uvid u njen sadržaj. Zato je vrlo važno, s obzirom da propisi ne dozvoljavaju mogućnost dopune zahtjeva za potporu, da korisnici vode računa o ispravnosti dokumenata koje učitavaju, jer krivo učitani, neučitani ili neovjereni dokumenti u zahtjevu za potporu za posljedicu imaju odbijanje istog već u eliminacijskoj fazi obrade. Primjerice, dogodilo se da korisnik umjesto traženog dokumenta npr. građevinske dozvole učita drugi dokument pa npr. poslovni plan učita dvaput – na mjesto predviđeno za poslovni plan i na mjesto predviđeno za građevinsku dozvolu. Ova situacija za posljedicu ima odbijanje cjelokupnog zahtjeva za potporu jer ga procedura označava kao nepotpunog i eliminira iz daljnje obrade. Naravno, ukoliko je prilikom učitavanja dokumenta došlo do nekog tehničkog problema na kojeg korisnik nije mogao utjecati, Agencija će zatražiti od korisnika da taj dokument pošalje e-poštom (u identičnom obliku u kojem ga je pokušao učitati) ali samo ako je aplikacija evidentirala link koji potvrđuje da je korisnik učitavao taj dokument. Agencija nikada neće odbiti zahtjev korisnika zbog nekog dokumenta koji je „zapeo“ kod učitavanja. Štoviše, pomoći će korisniku i omogućiti mu ispravno podnošenje zahtjeva.
Aplikacija AGRONET funkcionira na 8 WEB SERVERA, maksimalna memorija je 64 GB RAM-a, a propusnost komunikacijskih linova je 100/100 MB. Međutim, učitavanje velike količine dokumenata prijavitelja (koji čekaju zadnji tjedan za prijavu) predstavlja izvanredni pritisak na sustav i tada sustav radi otežano. Ipak, u slučajevima velikog opterećenja Agencija može produljiti rok podnošenja prijava, ali samo iznimno.
Podsjećamo da je vrijeme (sat i minute) podnošenja prijave presudan faktor u situaciji kada više korisnika ima isti broj bodova na rang listi, jer se potpora dodjeljuje onom koji je prvi poslao prijavu. AGRONET je optimiziran za Internet Explorer preglednik, a korisnicima ne preporučamo otvaranje 2 prozora (tzv.Tab-a) s AGRONET-om jer bi im to moglo izazvati smetnje u radu.
Želimo Vam uspješnu prijavu!